Sunday, July 3, 2011

Julai 2011



Bismillah


Alhamdulillah, hari jumaat malam sabtu merupakan majlis perasmian Perkampungan Karnival Penghayatan Budaya di kampus UiTM Melaka. Semuanya berjalan dengan lancar. Sampai sahaja di padang kawad, bermacam-macam ragam manusia yang dapat di lihat. Ada yang begitu, ada yang begini. Nasib baik buat waktu malam. Cuaca pun tak panas. Hahaha. Kalau panas, habis gelap la kulit aku bersidai kat bawah cahaya matahari. 


Aktiviti malam itu hanya cheers serta busana sahaja. Untuk cheers, hanya kolej Tun Fatimah, Tun Tuah dan Tun Kasturi saja yang mengambil bahagian. Kiranya TFH saja lah team perempuan. Muehehehe. Terbaek!!! Busana semua kolej ada. 



Ini cheers dari Tun Tuah yang memberi tepuukan gemuruh untuk cheers Tun Fatimah. Terima kasih daun keladi ya. Huuuu. Gambar kolej aku buat cheers tak ada sebabnya tiada siapa yang sudi mengambil gambar kami pada saat itu. =(
Sangat sedih.


Ini antara gambar warga koleh Tun Fatimah yang hadir. Aku tunjuk satu gambar saja, sebabnya gambar lain aku malas nak edit-edit bagai. Hahaha. Urmmm. Aku rasa semua hadir sebabnya barisan kolej aku sahaja yang melebihi batasan. Al maklumlah, semangat yang tinggi dari setiap orang warga TFH. Hehehe.


Wah, Shiro, Mira & Dayah, kalian untung ooooo aku masukkan gambar ini. 
Pemes sekejap u all ni.
 =P
Malam itu aktiviti habis dalam pukul berapa ea? Lupa pula. Tapi lewat dari biasa la. Aku pun tidur dalam jam 3.30 pagi sebabnya nak siapkan assigment yang agak banyak. Penat!! Nasib baik ada yang sudi menemani. 
=)


Ehem ehem ehem.




Haaaaa. Ini gambar semalam pagi bertempat di dewan Syura Al-Mizan, Masjid Al-Hikmah. Kami ada ceramah psikologi. Hahaha. Siapa yang jiwa kacau, elok la hadir dengar apa yang patut. Macam muka budak tiga orang di atas ini. Memang sangat sesuai hadirkan diri sebab masing-masing jiwa kacau kena bangun awal pagi. Kihkihkih.
Bukan kami sahaja yang jiwa kacau, ramai lagi tau yang serupa dengan kami. Cuma tak tunjuk saja. Heeee.


Lihat mata masing-masing bengkak sebab tak cukup tidur sejak akhir-akhir ini. Nad mata jelas bengkak tuuuuu.


Maya lagi jiwa kacau. Hahaha. Waktu ini program belum bermula lagi. So, bermulalah rutin harian kami dengan tembak sana tembak sini. Heeee. 
Sumpah mengantuk yang amat. Mata pun bengkak. Sangat kasihan pada diri aku.
=(


Aktiviti yang berlangsung pada hari itu memang sangat-sangat seronok sehingga ada yang tertidur di bahu aku. Kesian. Letih sangat mungkin. Aku pun mengantuk, nak tidur memang tak la walaupun dalam hati memberontak suruh tidur seperti orang di sebelah aku. Hahaha. Siapa mereka?? Biarlah rahsia.


Seperti biasa aku share gambar yang tak banyak ini dengan kalian. Mereka semua classmate aku. Memang masing-masing sporting habis. Huhuhuh. 








Adik-adik, nanti kita bergambar lagi ya di dalam kelas pula. Aku tahu kalian semua memang gila camera. Betul tak Wani? =P


Haaaaa. Sebelum aku terlupa. Waktu program berlangsung, penceramah ada memberitahu mengenai hal-hal yang memang biasa berlaku di sekeliling kita. Dalam waktu yang sama, penceramah berkata 


" nanti yang itu berusaha untuk menangkap cicak"


??????????
Menangkap cicak? 
Maksudnya apa?
Sumpah aku tak faham.
Tanya Dayah, dia lagi tak faham.


Penceramah menerangkan apa maksudnya kata-kata itu.
Satu dewan bergema dengan suara orang gelak.
Muahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa..
Hahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahaaaaaaaaaaaa..
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahakakahkahkahkahkahkahkahkah..


Coit.....
Memang tak arrrrrrrrr..
Hahhaha.
Apa pun tak boleh lah penceramah ni.
Hihihihihihihihihi.


Kalian ingin tahu apa maksudnya??
Fikirkan sendiri ya.


p/s : sakit kaki aku di tindih oleh kerusi.

5 comments:

  1. maksud nya tu, org tgh tido mulut terbuka luas. muahahaha

    ReplyDelete
  2. Upppssssss..jawapan anda sama sekali tidak tepat.. cuba lagi ya.. ;)

    ReplyDelete
  3. hahaha....asal name saye asyik kene petik je..yg tdo kt atas bahu tu,sy agak terasa ye cik tiqa..tetttttt!

    ReplyDelete
  4. salah ea, kna bagi jawapan tu,...:)

    ReplyDelete
  5. to nur hidayah : upppssss..terasa ya dik...maaf..hahahha.. =P

    to fz : xmau bg jwpn..kna pk sndri.. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger