Sunday, August 1, 2010

Sebulan sudah!


Bismillah


Sudah sebulan aku menuntut ilmu di sini.
Rasa macam baru minggu lepas aku daftar masuk.
Cepat sungguh masa berlalu.
Pelbagai perkara aku pelajari di sini.
Daripada aku tak tahu apa-apa mengenai tugas seorang jururawat,
tapi sekarang aku dah ada sedikit ilmu macamana nak buat itu ini dan segala-galanya.

Terdapat pelbagai pengalaman pahit manis masam masin tawar payau semuanya ada.
 Kawan-kawan semuanya terlebih bagus daripada biasa.
 Tidak kira di waktu aku senang atau susah, mereka sentiasa ada bersama.
Bagi nasihat, dorongan dan segalanya.


Aku dan sahabat yang lain sudah mula melakukan sesi praktik.
Ianya bertujuan untuk melatih kita supaya tidak berasa takut apabila berada di hospital untuk melakukan kerja. ( aku rasa macam tu la )

 Nadia, seorang sahabat yang sentiasa gembira..

Kami yang suka membuli patung.

Hari itu pelajar kolej aku di jemput untuk menyaksikan sesuatu acara etnik irama kreatif di mana entah. Lupa nama tempat. Kami pergi bersama-sama dengan senior dengan menaiki bas kolej.
 Pergi sana petang dalam  pukul 6 lebih macam itu. Boleh tahan la tengok acara itu walaupun aku memang tak minat sebenarnya.

Sementara menunggu bas yang belum tiba lagi, aku dan amalina sempat berposing..heeee.
Sebenarnya banyak lagi gambar, tapi aku tiada masa yang sesuai untuk upload semuanya.

Sayang Amalina!

Ini gambar hari ahad lepas. Kami pergi Bukit Jalil untuk membeli tiket yang tidak mula dijual lagi. 
Sabar saja la.
Orang di sana kata, tiket akan di jual selepas seminggu berpuasa.
Inilah akibatnya terlalu excited nak balik beraya di kampung sedangkan bulan puasa belum tiba lagi..
Aishhh..

Fiqa, Ama dan aku.

Aku sangat bersyukur kerana telah dapat mengenali mereka yang betul-betul sporting dan happening.
Walaupun pada awalnya masing-masing sombong sesama sendiri, tidak mahu bertegur sapa.
Tapi sekarang baru aku tahu yang mereka semua bukanlah seorang yang pendiam dan sombong yang macam aku sangkakan..
Aku berasa seronok apabila mendengar gelak tawa kalian yang memang boleh menakutkan cik pontianak.
Hahahha..


I love you all!!
♥♥♥♥
 
p/s : Entry yang biasa untuk hari ini.

4 comments:

  1. cik tiqah comel!
    best eh jadi nurse.bila nak pakai unifom?mesti lagi comelkan!
    aku mendoakan semoga segala impian kau tercapai.habis diploma sambung ijazah.kata nak ambil bidang kaunseling..itukan cita2 tiqah.
    good luck sayang~

    ReplyDelete
  2. hai sayang!
    xtakut ke jadi nurse...hari2 tengok mayat.xgeli tengok darah ke!...baik-baik nanti pengsan..hahaha..gurau2 je dik.
    sesuailah dengan kelembutan,kemanjaan,tutur kata yang manis lagi bersopan...pesakit pun cepat baik dengan cara adik..amat memikat...

    ReplyDelete
  3. Umi Atiqah Ahmad,
    I miss u~~~
    I miss u~~~
    I miss u~~~

    I love u~~~
    I love u~~~
    I love u~~~

    Take care~~~
    Good luck~~~

    ReplyDelete
  4. to nirwana : yes! oyeh2..uniform xdpt lg la..nti dh dpt tqa pkai n upload kat fb n update blog..heeee..
    thnks a lot ya! =))

    to iskandar : ala, nak tkut buat apa..lama2 nti biasa la tu..kalo tkut, bter jgn ambl bidng nursing..btul x?? btw thnks ya..

    to anonymous : haaaa???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger